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개발자로서 현장에서 일하면서 새로 접하는 기술들이나 알게된 정보 등을 정리하기 위한 블로그입니다. 운 좋게 미국에서 큰 회사들의 프로젝트에서 컬설턴트로 일하고 있어서 새로운 기술들을 접할 기회가 많이 있습니다. 미국의 IT 프로젝트에서 사용되는 툴들에 대해 많은 분들과 정보를 공유하고 싶습니다.
솔웅

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Corona SDK 가 facebook 계정을 통해서 아래 글을 공유했습니다.

좋은 글이라서 정리해 둡니다.

안드로이드 개발자가 유념해야 할 사항 10가지 인데 주로 SEO 와 관련이 있습니다.

Corona SDK 카테고리로 분류할 지 안드로이드 카테고리로 분류할 지 고민하다가 SEO 카테고리로 넣었습니다.








Top 10 Google Play Developer Mistakes


What you need to know about app store optimization and SEO for the Google Play Store and Android.
Google Play Store 와 안드로이드에 대한 앱 스토어 최적화와 SEO를 위해 알아두어야 할 것들



Top 10 Google Play Developer Mistakes



#1: Using Unfriendly SEO App Names

It’s important to have clear and descriptive app names. For improved discoverability, consider long names that combine branding and description of the app.


분명하고 앱을 잘 설명하는 앱 이름을 짓는 것은 중요하다. 



#2: Not Optimizing App Description

The first lines of the description are the most important from user and SEO perspective. First tell the user what the app is about then list out the features and awards.


사용자나 SEO적인 관점에서 보면 앱을 설명할 때 그 첫번째 문장이 아주 중요하다. 유저에게 이 앱이 무엇인지 얘기하고 나서 그 기능들을 설명하라.



#3: Not Having a Video Trailer

A short, keyword optimized video can help your app’s SEO and gain user adoption. Users find the video as the most convincing feature of the app detail page.


짧고 핵심을 설명하는 비디오는 유저들에게 매력적으로 다가가고 여러분 앱의 SEO에 도움이 될 것이다. 유저들은 그 비디오를 앱의 자세한 기능을 설명하고 있다는 확신을 줄 것이다.



#4: Forgetting About Personalization

Allow users to easily rate, review, and +1 your app. Google shows recommendations based on 80 signals including: location, circles, and +1 within circles.


유저가 여러분 앱에 대해 쉽게 rate, review 그리고 +1을 하도록 하라.



#5: Only Focusing on Downloads

Focus on your app’s engagement. Google measures length of install and app activity and will not penalize if a user uninstalls after using an app for awhile.





#6: Not Designing for Tablets

Designing your app for the tablet experience and failing to get the “Designed for Tablets” designation.


여러분 앱을 태블렛에 맞추는 작업을 하라.



#7: Using Unhelpful Anchor Tags

Instead of using the words “Google Play” to link to your app’s Google Play URL, use descriptive terms to help boost your app’s ranking for those keywords.


여러분 앱의 Google Play URL 을 달 때 단지 Google Play 라고만 하지 말고 여러분 앱의 ranking을 올리는데 도움을 줄 수 있는 키워드 같은 것들을 사용하라.



#8: Misspelling Popular Apps

While 50% of search queries are misspellings, do not choose app names that are close variations or misspellings of popular apps. Google will auto correct the query.


검색 단어 중 50%는 철자가 틀리다. 유명한 앱의 다른 철자나 비슷한 단어를 사용하지 마라. 구글이 자동으로 그 검색 단어의 철자를 고쳐 여러분 앱을 보여주지 않을 것이다.



#9: Making Your APK Too Large


Smaller APKs get installed more and uninstalled less. As users run out of memory they will uninstall apps based on size and percentage of usage.


APK 파일 사이즈가 작을수록 더 많이 인스톨 되고 덜 uninstall 된다. 유저들은 메모리가 부족하면 사이즈를 보고 uninstall 을 결정하는 경우가 많다.



#10: Not Creating a Viral Loop

Use Google+ Recommendations API to allow users to +1 an app from within your app. Integrate with Google Play’s game services to make your app more social.


유저가 여러분 앱 안에서 +1을 할 수 있도록 Google+ Recommendations API를 사용하라. Google Play 의 게임 서비스를 사용해서 여러분 앱을 좀 더 social 하게 만들어라.


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